Teodor Axentowicz (1859 – 1938)

Teodor Axentowicz. “Portrait de Sarah Bernhardt dans le troisième acte de la Tosca, 1888

Portret Sary Benhardt (1884 – 1923) Teodora Axentowicza zostanie zauważony zarówno w Polsce jak i we Francji. Aktorka co prawda pozowała w swoim życiu do wielu portretów malowanych przez wielu malarzy lecz pamięć o niej jest chyba nadal żywa i stąd zainteresowanie pamiatkami po niej – sama również potrafiła malować i rzeźbić. Pastel Axentowicza pochodzi ze zbiorów aktorki, które zostały wyprzedane po jej śmierci. Autorzy katalogu sugerują, że ta praca mogla być prezentowana na wystawie Salon des Beaux-Arts w 1888 roku.

Sygnatura

Lot 76. Teodor AXENTOWICZ (1859-1938) :“Portrait de Sarah Bernhardt dans le troisième acte de la Tosca (de profil à gauche, assise dans un fauteuil, un mantelet garni d’hermine, jeté sur les épaules)”, pastel sur toile signé, dédicacé, situé Paris en bas à droite et daté MDCCCLXXXVIII. Au dos : étiquette de la vente Sarah Bernhardt. (n° 185 de la vente de la succession de Sarah Bernhardt, 12 juin 1923) 118 x 88 cm. Il pourrait s’agir du portrait de Mlle Sarah Bernhardt, exposé au Salon des Beaux-Arts de 1888, sous le n° 2622. Succession Nelly KAPLAN et Claude MAKOVSKI. Estimate 20,000 – 30,000 euro. Chauviré & Courant – Enchères Pays de Loire. 06/29/21. Sold 40,000 euro

One thought on “Teodor Axentowicz (1859 – 1938)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s